Referenties

Bij Remeha weten ze wel raad met oZone!

Bij CV-ketelproducent Remeha zijn ze maar wat blij met oZone. ‘Veel van de trainingen en e-learnings die standaard in oZone zitten, sluiten aan op wat onze medewerkers moeten weten’, vertelt Tanja Stijnman, HR Project Coördinator bij Remeha. ‘Daarnaast biedt het leerplatform ons ook de mogelijkheid om onze eigen e-learnings te ontwikkelen. Wij gaan dan ook veel baat hebben bij oZone’. Nieuwsgierig als we bij oZone zijn, vragen we Tanja het hemd van het lijf over haar eerste indrukken van het nieuwe platform.

Hoe wordt oZone op dit moment door jullie gebruikt?

‘Wij hebben deze maand een nieuwe manier van bellen geïntroduceerd in ons bedrijf. We hebben geen vaste telefonie meer, maar doen alles via de laptop of via mobiel. Om medewerkers hiermee op weg te helpen, hebben we een e-learning gemaakt over het ‘nieuwe bellen’. Via onze oZone-adviseur hebben we een externe ontwikkelaar ingeschakeld, die de module voor ons heeft gemaakt in het Engels en in het Nederlands. Dankzij deze e-learningmodule is de overgang vlekkeloos verlopen. We zijn live en iedereen belt!’

Waarvoor ga je oZone verder inzetten?

‘Veel trainingen voor onze productiemedewerkers zitten in de standaardbibliotheek van oZone. We hebben op dit moment nog niet alle modules opengezet voor onze medewerkers. Dit omdat we eerst goed willen kijken welke trainingen goed zijn voor welke doelgroepen binnen ons bedrijf. We gaan dus inventariseren welke training het beste past bij welk type medewerker. Zo kunnen we bijvoorbeeld de module over AVG, de nieuwe privacywetgeving, goed gebruiken voor ons kantoorpersoneel. We zijn kortom heel hoopvol over oZone. De e-learning telefonie is zo goed verlopen, dat we er vanuit gaan dat het andere nog beter wordt.’

Gaan jullie vaker eigen leermodules maken?

‘Die plannen hebben we zeker. Zo willen we bijvoorbeeld overstappen op Office 365. Daarvoor kunnen e-learnings ook heel handig zijn. Ook trainingen voor nieuwe medewerkers (onboarding, red.), willen we in oZone zetten. Het plan is om in de toekomst een e-learningspecialist in dienst te nemen, die onze eigen modules gaat ontwikkelen over actuele thema’s die op dat moment spelen, zoals bijvoorbeeld ‘anti-bribary and corruption’. We vinden het ook een groot voordeel dat we rapportages uit oZone kunnen halen.’

Hoe wordt oZone door de medewerkers ontvangen?

‘Die zijn positief. We hebben ze ook vanaf het eerste begin bij oZone betroken. Voordat we live gingen, hebben we een testteam ingezet. Hierin zaten ook medewerkers die weinig op hebben met digitale middelen. Dit met het idee: Als zij het eenmaal snappen, snapt iedereen het. De livegang is hierdoor vlekkeloos verlopen. De techniek werkte perfect. Wat ook handig is, is dat we op het einde van de e-learning een testvraag hadden toegevoegd. Zo konden we controleren of iedereen de e-learning had gevolgd en dus klaar was om de overstap naar het ‘nieuwe bellen’ te maken.’

Foto ©Remeha